Вартість Подільсько-Воскресенського мосту в Києві, який будують уже кілька десятиліть і планують відкрити до кінця 2021 року, зросла до майже 20 млрд гривень. У КМДА повідомили, що це пов'язано зі зміною будівельних норм і тим, що буде зроблений ще один з'їзд і заїзд на міст із Троєщини. «Слово і діло» відстежило, як змінювалася вартість будівництва мосту з 1993 року.
Подільсько-Воскресенський міст внесли до генерального плану Києва ще за часів СРСР – в 1986 році. Через два роки було розроблено техніко-економічне обґрунтування будівництва, а безпосередньо роботи стартували в 1993 році. На той момент проєкт оцінювався в 40 млрд 701 млн купоно-карбованців. Побудувати міст планували до 2002 року, але вже в 1997-му роботи припинили через важке фінансове становище столиці.
У 2002 році міст знову внесли в генплан Києва, з місцевого та держбюджету виділили 4 млн грн на будівництво, всі гроші були освоєні. У 2003 році на будівництво виділили ще 2,6 млн грн, освоїли тільки мільйон.
У 2004 році КМДА затвердила проєкт будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Вартість проєкту на той момент становила 5 млрд 66,1 млн грн. У 2004-2011 роках з державного та місцевих бюджетів фінансувалося будівництво мосту, найбільше грошей було виділено в 2007-му – 633,9 млн грн, освоїли 477,7 млн.
Вартість будівництва зросла в 2012 році, коли київська адміністрація перезатвердила кошторис – до 7 млрд 628,1 млн грн. У 2016 році був перезатверджений проєкт будівництва і вартість його знову зросла – до 11 млрд 251,2 млн грн. Новий проєкт передбачав 6 смуг руху транспорту і дві колії для метрополітену.
Загалом в 2002-2018 роках на будівництво виділили 5,7 млрд грн, а освоїли – 4,5 млрд. Станом на перше півріччя 2020 року сума виділених на проєкт коштів зросла до 9,8 млрд грн.
Станом на початок цього року Подільсько-Воскресенський міст був готовий на 82%, до кінця року місцева влада планує пустити по ньому рух автомобілів. Нещодавно КМДА вчергове перезатвердила проєкт будівництва і підвищила його вартість до 19 млрд 921,6 млн грн.
«Що стосується вартості об'єкта, є низка причин для подорожчання. Проєкт робили більше 5 років тому. Зараз його відкоригували з урахуванням потреб постійного зростання кількості жителів лівого берега, зокрема, буде побудований ще один з'їзд і заїзд на міст з житлового масиву Троєщина, маю на увазі на вул. Бальзака. Також передбачено подальше будівництво тунелів Подільсько-Вигурівської лінії. По-друге, за цей час набули чинності нові державні нормативи будівництва (ДБН та ДСТУ), що підвищують вимоги до будівництва, а значить кінцеву вартість мосту», – розповів в інтерв'ю заступник голови КМДА Олександр Густєлєв.
Нагадаємо, на інфографіці можна подивитися, скільки років служать і коли востаннє ремонтували київські мости через Дніпро.
Також «Слово і діло» писало про «новітню» історію метро на Троєщину – часів мера Віталія Кличка.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»