Втомлені мости Києва: скільки років служать і коли востаннє ремонтувалися

Читать на русском

У Києві після обвалу частини Шулявського шляхопроводу завдяки красномовству Віталія Кличка з'явився жарт про «втомлені від часу» мости. За минулі роки мешканці столиці неодноразово спостерігали, як від різних мостів відвалюються шматки – буквально днями обрушилася пішохідна частина Повітрофлотського шляхопроводу. Серйозних інцидентів, наприклад, із людськими жертвами, поки що вдалося уникати, як і НП на ключових транспортних артеріях. Однак головні мости, що критично важливі для функціонування столиці, або взагалі капітально не ремонтувалися, або з того моменту минули вже десятки років. «Слово і діло»в вивчило проблему докладніше.

Рибальський залізничний міст

Рибальський (раніше Петровський) залізничний міст є найстарішим у Києві: його було введено в експлуатацію ще в 1945 році, тобто йому вже 79 років. Міст проходить через річки Дніпро та Десенка, з'єднує Рибальський острів із Воскресенкою та Русанівськими садами.

Щодня через міст їздить міська електричка.

За час експлуатації мосту на ньому тричі змінювали руслові та заплавні прогони, востаннє – в 2005 році (тобто 19 років тому).

Дарницький залізничний міст

Дарницький залізничний міст, що проходить через Дніпро і з'єднує Придніпровське шосе на правому березі та Дніпровську набережну на лівому, було введено в експлуатацію у 1949 році – 79 років тому.

З того часу його реконструкція жодного разу не проводилася.

Міст Патона

Мосту імені Патона (перший у світі цільнозварний міст довжиною 1543 метри) було введено в експлуатацію у 1953 році, тобто 71 рік тому.

З останньої реконструкції мосту минуло вже 20 років: у 2004 році там демонтували трамвайні рейки (через це трамвайну лінію було розділено на правобережну та лівобережну) та відремонтували покриття.

Вже досить давно міст перебуває в аварійному стані, нещодавно міський голова Києва Віталій Кличко підтвердив це. У липні 2023-го міст оглядала спеціальна комісія: експерти виявили на об'єкті суцільну корозію балок та головних елементів прогонів, поздовжні тріщини у поверхнях опор із утворенням сталактитних відкладень усередині, руйнування бетону, наскрізну корозію балок у місцях з'єднання з поперечними вузлами.

Цього року на мосту Патона планували розпочати ремонт, але деталі невідомі. До повномасштабної війни у рамках реконструкції планували відремонтувати полотно, встановити огорожі, відремонтувати конструкції та прогонові будови, опори, сходи, реставрувати колони, а також розширити його.

Парковий міст

Парковий міст – єдиний пішохідний міст у столиці через Дніпро. Він був відкритий у 1957 році та з'єднує Набережно-Хрещатицьку вулицю з Трухановим островом.

В 2015 році на мосту відкрили велосипедну доріжку, а в 2017-му – реконструювали: відремонтували покриття, встановили нові перила, стовпи освітлення, ланцюги.

Міст Метро

Це ще один аварійний міст у столиці. Він був відкритий у 1965 році і з того часу жодного разу не проходив реконструкцію. При цьому міст має критичне значення для сполучення лівого та правого берега: через нього проходять чотири смуги автодороги, а також червона лінія метро.

Минулого року міст також оглядала комісія та виявила там ті самі проблеми, що й на мосту Патона – корозія, тріщини, руйнування бетону.

«Його конструкція за радянських часів була експериментальною, таких мостів було лише кілька в СРСР. Перебудувати його – великий виклик», – казав Віталій Кличко.

Прийняти цей «виклик» мають уже поточного року: поки що відомо, що на 2024-й заплановано посилення опор мосту. При цьому, повністю перекривати рух через нього не планують, як і закривати метро.

Русанівський метроміст

Міст був введений в експлуатацію у 1965 році як продовження мосту Метро та проходить через Русанівську протоку.

Міст вперше за час експлуатації відремонтували у 2019 році: оновили несучі конструкції, замінили внутрішні металеві конструкції, відремонтували тротуари та освітлення.

Північний міст

Північний міст (до 2018 року – Московський) був відкритий у 1976 році: він проходить через Дніпро та з'єднує житлові масиви Райдужний, Троєщина та Воскресенка з правим берегом.

До 2005 року на мосту було по три смуги у кожному напрямку. Потім була додана реверсивна смуга – напрямок на ній змінювався залежно від завантаженості руху. Але через зростання кількості ДТП наприкінці 2007-го реверс прибрали, а кількість смуг збільшили до чотирьох у кожному напрямку.

З моменту запуску в експлуатацію міст жодного разу капітально не ремонтувався. Ремонт на ньому розпочався сьогодні, 21 червня, і він триватиме до 21 серпня. Через це рух на мосту обмежать у першій та частково другій смугах у напрямку з лівого на правий берег Дніпра.

Південний міст

Південний міст, що з'єднує Дарницький та Голосіївський райони столиці, відкрили у 1990 році. Через нього проходить зелена гілка метро.

Капітально міст жодного разу не ремонтували, але там регулярно проводять поточні роботи.

Після початку повномасштабної війни рух по мосту частково перекрито: проїзд дозволено лише військовому транспорту, транспорту екстрених та аварійних служб, громадському транспорту, транзитним вантажівкам, а також водіям зі спеціальними перепустками.

В 2024 році на мосту заплановано черговий ремонт.

Гаванський міст

Перша черга Гаванського мосту була відкрита в 2007 році, друга – у 2010-му: він з'єднує Набережно-Рибальську дорогу з Подолом.

Реконструкція на мосту ще жодного разу не проводилася. У травні 2023 року його довелося ремонтувати після падіння уламків збитих російських ракет.

Дарницький залізнично-автомобільний міст

Частину Дарницького мосту було введено в експлуатацію у 2010 році: все, окрім лівобережних заїздів та з'їздів з мосту на Дніпровську набережну – їх відкрили минулого року.

За час існування міст ще не реконструювали.

Нагадаємо, з інфографіки можна дізнатися, скільки разів і чому тріскався скляний «міст Кличко».

Наприкінці травня у столиці відкрили пішохідний «міст-хвилю», який сполучає Оболонську набережну з Оболонським островом.

Раніше «Слово і діло» розбиралося, скільки коштів на утримання та розвиток київського метро в останні роки виділялося з бюджету міста.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: