Під час повномасштабної війни більше половини українців (64%) стали обирати дешевші продукти через зростання цін.
Опитування проводила компанія Gradus Research.
Якщо дивитися поділ по регіонах, то більше заощаджують жителі південних та центральних областей, менше – Києва та Заходу.
Крім того, з метою економії 48% українців частіше готують їжу вдома, 42% – вживають менше продуктів, 40% – шукають нові рецепти та способи приготування їжі, використовуючи доступні продукти, а 27% пропускають деякі прийоми їжі. Крім того, 21% опитаних зазначили, що стали частіше купувати напівфабрикати.
Опитані українці віком 56 років і старше більше відчули зменшення бюджету на харчування – 77% економлять.
У категорії, на яких більше заощаджують, потрапили кондитерські вироби (49%) та риба та морепродукти (48%). У той час на базових продуктах – на хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях економлять лише 11% респондентів.
Загалом, як з'ясували, соціологи у майже половини опитаних українців (49%) із початком повномасштабної війни змінилися харчові звички. Серед молоді 18-34 років цей показник навіть вищий — 54%.
Серед ключових факторів, які на це вплинули, називали подорожчання продуктів, тривалий стрес та атаки рф.
При цьому при детальній оцінці стрес посідає перше місце. Через стреси та емоційне виснаження половина опитаних українців харчується нерегулярно (49%), а також вживають більше нездорової їжі (42%), знижений апетит (41%) та пропускають деякі прийоми їжі (41%). 19% українців також зазначили, що почали вживати більше алкоголю.
Нагадаємо, чи стали українці пити більше під час війни, можна дізнатися з інфографіки «Слово і діло».
Ми також писали, як змінилося фінансове становище українців під час повномасштабного вторгнення.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»