Мобільні оператори навряд чи зможуть до 1 лютого забезпечити роботу станцій зв'язку на 10 годин без світла, як цього вимагає законодавство.
Таку думку висловив керівник напряму розвитку мобільного інтернету Мінцифри Станіслав Прибитько, повідомляє Суспільне.
Відомо, що на сьогодні більшість мереж здатні працювати без світла лише близько чотирьох годин.
Так, у «Київстарі» заявляють, що у них працює близько 15 тисяч ключових майданчиків із базовими станціями. Після вимкнення світла ці об'єкти живляться від акумуляторів або генераторів.
Зараз 60% станцій здатні працювати понад 4 години, а 40% - всього 2-3 години. Київстар планує збільшити кількість об'єктів, які можуть працювати без електроенергії 6 годин. Надалі компанія планує забезпечити 25% своєї мережі генераторами, здатними підтримувати роботу обладнання до трьох діб.
У Lifecell працює понад 10 тисяч базових станцій, більше половини яких обладнано новими літієвими батареями. Вони дозволяють забезпечити автономну роботу приблизно 4 години. Також понад 1700 станцій підключено до генераторів, що підтримують роботу після розрядки батарей. Однак за таких умов швидкісний мобільний інтернет не гарантується.
«Більшість наших абонентів має зв’язок під час планових та аварійних знеструмлень. Звісно, його якість в ці періоди не можна порівнювати зі стандартною ситуацією, коли живлення є, адже мережі операторів зв’язку будувались з огляду на стаціонарне живлення. Підтримка мережі на автономних джерелах — це, по суті, форс-мажорна ситуація», – розповіли у пресслужбі Lifecell.
За словами представників Vodafone Україна, компанія має тисячі базових станцій, що працюють за допомогою сучасних літієвих акумуляторів. Вони здатні підтримувати автономну роботу протягом 4-6 годин. На критично важливих об'єктах розглядається можливість встановлення дизельних генераторів.
Загалом оператори стикаються з декількома труднощами:
- великі фінансові витрати на впровадження альтернативних джерел енергії: Lifecell вже витратив 1 мільярд гривень, Vodafone планує вкласти 10 мільярдів гривень, а «Київстар» - 1,4 мільярда з наступними інвестиціями;
- дефіцит акумуляторів та генераторів на ринку, які необхідно закупити та налаштувати;
- недостатній час заряджання акумуляторів між відключеннями електроенергії, що ускладнює їхнє повноцінне функціонування;
- нестача технічного персоналу через мобілізацію, хоча нещодавно уряд дозволив операторам бронювати частину працівників.
Нагадаємо, нещодавно ми розповідали, як велика війна позначилася на прибутках українських мобільних операторів.
«Слово і діло» також аналізувало, як українці змінювали операторів мобільного зв'язку під час повномасштабної війни.