Найсвіжіші дані одного із соціологічних досліджень засвідчили цікаву тенденцію – серед усіх політиків, запропонованих в опитуванні, на посаді прем’єр-міністра українці в першій трійці бачать Юрія Бойка, Юлію Тимошенко та Володимира Гройсмана.
Така тенденція цікава тим, що жоден із цих політиків та очолювані ними списки політичних партій, які беруть участь у позачергових парламентських виборах, наразі не є в лідерах рейтингів.
І якщо Юрій Бойко та Юлія Тимошенко усі останні 5 років, не беручи до уваги участь фракції «Батьківщини» в коаліції, фактично перебували в опозиції до влади, то Володимир Гройсма, навпаки, майже 2 роки був спікером парламенту, уособлюючи більшість, і вже понад 3 роки очолює Кабінет міністрів.
За ці роки Гройсман набрав політичної ваги, втім, його політичні рейтинги важко відриваються від землі. Причина в його близькості до команди Петра Порошенка. Минулого року прем’єр почав рішуче дистанціювання від свого «хрещеного батька» в політиці, хоча тенденція на відокремлення й бажання реалізувати власні політичні амбіції у форматі, більшому, ніж просто найвищі посаді в уряді чи законодавчій владі, прослідковувалися ще з 2016 року.
Хто став кістяком команди прем’єра на шляху до нових політичних здобутків? Яку стратегію боротьби він обере та чи має політичне майбутнє його новий партійний бренд?
Сміливе позиціонування
Володимир Гройсман пішов на сміливий політичний експеримент.
По-перше, він розпочав власну політичну гру в розпал президентських виборів, перебуваючи на посаді голови уряду в найскрутніші часи для держави.
По-друге, кістяком політичної партії Гройсмана «Українська стратегія» стали чинні міністри з його ж уряду. Багато з них є представниками політичної сили «Народний фронт», з якою прем'єр Гройсман ще з 2016 року встановив довірливі відносини. Можна сказати, що такий крок є своєрідним ноу-хау, враховуючи великий антирейтинг, який кожен учасник нинішнього складу Кабміну увібрав у себе за останні кілька років. Тобто ще на старті Гройсман створив собі рейтингові складнощі, втім, ризикнув не втратити команду. Це справді одна з лідерських якостей, якої завжди бракувало багатьом українським політикам.
Однак таке позиціонування не додає динаміки в рейтингах «Українській стратегії». Попри високий рівень впізнаваності, в соціологічних опитуванням партія не набирає більше за 2,5% прихильності респондентів. Експерти стверджують, що попри високий рівень негативу щодо чинного уряду, такого карколомного падіння рейтингу, як свого часу було в Арсенія Яценюка, в його наступника Гройсмана не спостерігається.
Діяльність уряду – робота на імідж прем’єра?
За рівнем виконання задекларованих програмних обіцянок, уряд Володимира Гройсмана показує непоганий результат – 61% виконаних проти 39% невиконаних.
Із таким бекграундом не соромно йти до людей, тим паче на чолі власного політичного проекту. До того ж в уряді не соромляться демонструвати свої результати й намагаються широко їх висвітлювати.
Так, наприклад, ремонти доріг державного значення, які відбуваються коштом держбюджету, як правило, закінчуються урочистим прийомом чи перевіркою процесу робіт главою Кабміну. А біля самого об’єкту встановлюється спеціальний «паспорт», в якому обов’язково вказується, що ремонт відбувається під патронатом уряду Володимира Гройсмана.
Для розширення цільових аудиторій урядовці намагаються використати всі наявні можливості. Тим паче, коли за їх реалізацію частково можуть розплатитися міжнародні донори.
Так, днями уряд, а точніше на базі Мін’юсту, був презентований новий продукт електронного сервісу – послуга з онлайн-реєстрації ТОВ із можливістю формування необхідної редакції модельного статуту шляхом вибору відповідних пунктів або використання редакції за замовчуванням.
Що це за послуга? Той, хто хоч одного разу реєстрував себе онлайн як фізичну особу-підприємця, зрозуміє корисність такого сервісу. Адже він дозволяє на базі електронного підпису повністю онлайн зареєструвати юридичну особу ТОВ, врахувавши всі юридичні аспекти. При цьому послугою можуть скористатися вже наявні ТОВ – для перереєстрації їм не потрібні будуть послуги юристів та тривалі походи до Мін’юсту.
Звісно, такі зручності відчують на собі підприємці. Ба більше, експерти вже прогнозують, що зостання кількості е-послуг зможе суттєво підвищити позиції України в рейтингу Doing Business.
Політичні перспективи
За останні півроку Володимир Гройсман суттєво попрацював над своїм політичним іміджем. Він не лише сформував власну політичну команду, але й зумів віднайти ресурси для походу в самостійне політичне плавання.
Партія «Українська стратегія» – класичний партійний технократичний проект, який має шанс потрапити до парламенту лише в разі суттєвого вливання фінансових ресурсів. Утім, схоже, в Гройсмана дещо інший план, як надовше «зачепитися» в українській політиці.
Підвищення рівня впізнаваності та похід на вибори мають на меті прибрати іміджеві бар’єри між партією «Українська стратегія» та виборцями. Це дасть можливість отримати заповітні 2% голосів для подальшого державного фінансування на розбудову партійних структур. Якщо це вдасться зробити, наступною перемогою партії Гройсмана буде похід на місцеві вибори.
Загалом, «Українська стратегія» веде свою кампанію з розрахунку не стільки виграти парламентські вибори, скільки заявити про амбіції свого лідера на прем’єрське крісло. На тлі того, що наразі відбувається в українській політиці, Володимир Гройсман на чолі нового уряду виглядатиме як своєрідна противага новообраному президенту та його команди. Адже «Українська стратегія» в разі проходження до парламенту, ймовірно, долучиться до коаліційної більшості, яку формуватимуть на базі найбільшої фракції – «Слуги народу».
Олександр Радчук, спеціально для «Слова і Діла»
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»