Як повномасштабна війна позначилася на доходах мереж продуктових супермаркетів

Читать на русском

На другий рік повномасштабної війни українським ритейлерам вдалося збільшити виторг від продажу товарів. Але багато компаній при цьому все одно звітують про збитки. На фінансових показниках позначаються необхідність перебудовувати логістику, відключення електроенергії, втрата торгових площ та інші фактори.

«Слово і діло» за допомогою аналітичної системи YouControl порівняло фінансові результати восьми великих мереж супермаркетів до та під час повномасштабної війни.

На інфографіці – фінансові результати супермаркетів АТБ, Фора, Сільпо, Auchan, Novus, Metro, Велмарт та Varus до та під час повномасштабної війни.
Фінансові результати супермаркетівСлово і ділоЗображення максимального розміру (відкриється в новому вікні)

АТБ

Із мереж супермаркетів, які ми порівнюємо на інфографіці, саме у АТБ найбільші доходи від реалізації продукції та найвищий чистий прибуток.

У 2019 році ритейлер отримав 104,9 млрд гривень виторгу та 4,4 млрд чистого прибутку. У 2020 році виторг та прибуток вдалося збільшити до 123,9 млрд і 5,8 млрд гривень відповідно.

Перед повномасштабною війною супермаркети АТБ отримали 148,7 млрд гривень виторгу і 8,3 млрд прибутку.

У 2022 році виторг супермаркетів залишився практично на тому ж рівні – 148,3 млрд гривень. Але чистий прибуток скоротився втричі – до 2,5 млрд.

Торік виторг супермаркетів зріс до 181,1 млрд гривень. Але за підсумками року компанія отримала 0,5 млрд збитків.

«Велика Кишеня»/«Велмарт»

Власник супермаркетів «Велика кишеня» останніми роками поступово замінює їх на гіпермаркети «Велмарт».

У 2019 та 2020 роках супермаркети отримали від реалізації продукції 11,1 та 11,3 млрд гривень відповідно, чистий прибуток склав 0,002 млрд та 0,06 млрд.

У 2021 році виторг склав 12,7 млрд гривень, прибуток – 0,07 млрд.

Під час повномасштабної війни супермаркети отримали 13,5 млрд (2022 рік) та 17,2 млрд (2023 рік) гривень виторгу. Ці два роки вдалося також закінчити із прибутком – 0,2 млрд і 0,3 млрд гривень.

«Сільпо»

Доходи від реалізації продукції «Сільпо» в останні роки зростають, але компанія все одно стабільно отримує збиток. Виняток був у 2019 році – 0,3 млрд гривень чистого прибутку. Виторг у тому році склав 62,4 млрд.

У 2020 році виторг супермаркетів «Сільпо» склав 64,4 млрд гривень, фінансовий результат за підсумками року – 3,1 млрд збитків. У 2021 році виторг виріс до 72,8 млрд, збиток склав 1,8 млрд.

У 2022 році виторг «Сільпо» знизився до 70 млрд гривень, а збиток за підсумками року зріс до 7,6 млрд.

Торік виторг вдалося підняти до 84,7 млрд гривень, а збиток скоротити до 1,9 млрд.

«Фора»

Мережа супермаркетів «Фора» за аналізований нами період лише у 2020 році отримав збиток – 0,04 млрд гривень. У 2019-му, 2021-2023 роках чистий прибуток компанія становив 0,05 млрд, 0,02 млрд і 0,01 млрд гривень.

Виторг «Фори» у 2019 році склав 14,3 млрд гривень, у 2020 році – 16,4 млрд, у 2021 році – 18,9 млрд, у 2022 році – 19,6 млрд, у 2023 році – 29,5 млрд.

Auchan

Виторг мережі супермаркетів «Auchan Україна» знизився під час повномасштабної війни. Якщо у 2021 році він становив 14,5 млрд гривень, то у 2022-2023 роках – 10,7 млрд та 11 млрд гривень відповідно.

2019 та 2020 роки компанія закінчила з 0,6 млрд гривень збитку. В 2021 році їй вдалося отримати 0,2 млрд прибутку.

Два роки, поки триває повномасштабна війна, теж виявились збитковими – 1,3 млрд і 0,9 млрд.

METRO

Ритейлер Metro Cash & Carry у 2019 році отримав 17,8 млрд гривень від реалізації продукції, у 2020 році – 21,5 млрд, у 2021 році – 25,9 млрд, у 2022 році – 20,2 млрд, у 2023 році – 25,6 млрд.

При цьому з прибутком компанія закінчила лише 2019-й (1,1 млрд гривень) та 2021 рік (0,7 млрд).

В 2020 році чистий збиток становив 2 млрд, в 2022-му – 0,7 млрд, в 2023-му – 0,4 млрд.

Varus

Мережа супермаркетів Varus у період з 2019 до 2023 року нарощувала виторг. Під час повномасштабної війни він склав 14,6 млрд і 17,5 млрд гривень.

2022 рік компанія закінчила з 0,03 млрд гривень збитку. У 2019 році прибуток склав 0,001 млрд, у 2020 році – 0,1 млрд, у 2021 році – 0,09 млрд, у 2023 році – 0,1 млрд.

Novus

Супермаркети Novus отримали у 2019 році 11 млрд гривень виторгу, у 2020 році – 12,7 млрд, у 2021 році – 17,3 млрд, у 2022 році – 16 млрд, у 2023 році – 23,6 млрд.

Щодо чистого фінансового результату, то 2019 рік компанія закінчила з 0,2 млрд гривень прибутку, а 2020-й – з 0,4 млрд збитків.

У 2021 році прибуток склав 0,1 млрд гривень. Під час повномасштабної війни Novus знову одержує збитки – 2,5 млрд і 0,3 млрд.

Нагадаємо, «Слово і діло» аналізувало, як велика війна позначилася на доходах українських мобільних операторів та операторів поштових послуг.

З цієї інфографіки можна дізнатися, як війна вплинула на фінансові результати найбільших мереж фастфуду в Україні – McDonald's та KFC.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: