Як повномасштабна війна позначилася на доходах виробників готової їжі та страв

Читать на русском

Компанія Gradus Research провела дослідження того, як змінилися харчові звички українців через повномасштабну війну. З'ясувалося, що одна з тенденцій останніх років – українці почали частіше купувати напівфабрикати, про це заявив 21% опитаних. Бум вживання заморозки (до речі, не лише в Україні, а й у всьому світі) спостерігався також під час карантину, запровадженого через пандемію коронавірусу. «Слово і діло» вирішило дослідити, які фінансові результати показують виробники готової їжі та страв (дані зібрані за допомогою аналітичної системи YouControl).

На інфографіці – фінансові результати виробників готової їжі та страв до та під час великої війни.
Фінансові результати виробників готової їжі та стравСлово і ділоЗображення максимального розміру (відкриється в новому вікні)

«Левада»

«Левада» продає заморожені напівфабрикати – пельмені, вареники, тісто та млинці. У 2019 році дохід компанії від реалізації продукції склав 321,4 млн гривень, а прибуток – 0,8 млн.

У 2020 році їх виторг знизився до 312,5 млн гривень, у той же час прибуток зріс у два рази – до 1,6 млн. У 2021 році виручка і прибуток «Левади» склали 384 млн гривень і 2,1 млн гривень відповідно.

За перший і другий рік повномасштабної війни від продажу продукції «Левада» отримала 471,2 млн гривень і 663,5 млн гривень відповідно. Прибуток компанії склав 2,3 млн і 3,6 млн гривень.

За 6 місяців 2024-го компанія вже продала продукції на 357,4 млн гривень і отримала 4,8 млн прибутку.

«Елікатний смак»

Компанія випускає масло, а також заморожені пельмені, вареники, котлети, нагетси, млинці, сирники, хінкалі, чебуреки, голубці, тісто.

У 2019 році виторг компанії склав 299,9 млн гривень, а прибуток – 6 млн. У 2020 році виторг зріс до 393,8 млн гривень, а прибуток – до 7,6 млн.

У 2021 році від реалізації продукції компанія отримала 527,4 млн гривень, прибуток за підсумками року склав 6,8 млн.

У перший рік повномасштабної війни виторг знизився вдвічі – до 255 млн гривень. Компанія отримала 5,4 млн прибутку в 2022-му.

У 2023 році виторг та прибуток склали 432 млн гривень та 5,1 млн гривень відповідно.

Цього року було продано продукції на 204,3 млн гривень, прибуток за півроку склав 1,9 млн.

MHP Food Service

«МХП Фудсервіс» є частиною групи компаній МХП та займається виробництвом готової їжі та страв.

У 2021 році компанія отримала 3,7 млн гривень від реалізації продукції і при цьому 23 млн збитків.

Під час повномасштабної війни виторг компанії зріс у рази, але при цьому зросли й збитки. У 2022-му році від реалізації продукції було отримано 26,7 млн гривень, збиток за підсумками року становив 46,3 млн. У 2023-му виторг та збиток зросли до 307,7 млн і 133,3 млн гривень відповідно.

За перші півроку 2024-го виторг компанії склав 190,9 млн гривень, збиток – 91,1 млн гривень.

Foodz Ukraine

Мережа онлайн ресторанів у 2020 році отримала 29,8 млн гривень від реалізації продукції та 6,3 млн збитків.

У 2021 році компанія отримала 172,2 млн виторгу, збиток зріс до 19,4 млн. У перший рік повномасштабної війни виторг знизився до 117,5 млн гривень, збитки зросли до 25,4 млн.

У 2023 році компанія наростила прибуток від реалізації продукції до 181,4 млн і при цьому скоротила збиток до 4,2 млн.

Цього року виторг склав 110,5 млн гривень, збиток за півроку – 4,1 млн.

«Три ведмеді»

«Три ведмеді», здебільшого виробляє морозиво, але також заморожені пельмені, вареники та котлети.

У 2019 році компанія продала продукції на 813,3 млн гривень, отримавши за підсумками року 51,4 млн прибутку.

У перший рік пандемії виручка компанії зросла до 969 млн гривень, але рік виявився збитковим – 16,9 млн.

В 2021 році виручка компанії перевищила мільярд гривень. Прибуток за підсумками року становив 15,3 млн.

У 2022 та 2023 роках компанія продала продукції на 980,9 млн та 1 млрд 361,2 млн гривень. Прибуток компанії зріс до 15,8 млн і 25,7 млн гривень.

За шість місяців 2024-го було продано продукції на 902,4 млн гривень, прибуток склав 32,2 млн.

Нагадаємо, «Слово і діло» аналізувало, як повномасштабна війна позначилася на доходах інших компаній: мобільних операторів, операторів поштових послуг, мереж продуктових супермаркетів, двох найбільших мереж фастфуду в Україні (McDonald's та KFC), популярних книгарень.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: