Вибори-2019: у кого Зеленський забирає голоси та що стане для нього проблемою

Читать на русском
Василь Моканполітолог

Високий рейтинг Зеленського пов'язаний із недовірою суспільства до нинішніх політиків, яких населення відносить до старої влади.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив політолог Василь Мокан, оцінюючи останні дані соцопитувань, згідно з якими лідирує Володимир Зеленський.

«Електорат Зеленського – це електорат, розчарований у нинішніх політиках, не готовий голосувати ані за Тимошенко, ані за Порошенка. Він перебуває в пошуках нових облич», – зазначив Мокан.

З огляду на те, що Вакарчук своєю відмовою від участі в президентських виборах зняв питання конкуренції, Зеленський чітко зайняв нішу того самого «нового обличчя», підкреслив він.

Однак, якщо проводити якісні соцдослідження, зрозуміло, що виборець Зеленського – житель південних та східних областей, який ідентифікує артиста як російськомовного кандидата, що для нього важливо, уточнив експерт.

«Крім того, його сприймають як кандидата, що не є представником демократичних, націоналістичних сил у Києві, проти якого виступає опозиційний електорат. Це ті люди, які не готові підтримувати «Опоблок» та всі його відгалуження», – пояснив він.

Вибори-2019: що задекларував кандидат у президенти ЗеленськийВолодимир Зеленський задекларував за 2017 рік житловий будинок, один автомобіль, п'ять квартир, кілька компаній та авторські права.

Щодо соціології, то, на його думку, наразі відбувається маніпуляція суспільною думкою. Потенційно є чотири-п’ять людей, які можуть вийти до другого туру.

«Залежно від замовника, від того, як формулюють питання, від часу проведення опитування ми бачимо різних лідерів рейтингів. За деякими даними, Тимошенко в лідерах, за іншими – вона на третьому місці. Тут є певні маніпуляції. Так, певні тенденції окреслити можна, але вони не моделюють реального результату виборів», – додав політолог.

За його словами, реальний результат першого туру залежатиме від перебігу кампанії, від явки виборців, від того, як спрацюють дільничні комісії, й від того, хто краще приведе свого виборця на дільницю. В Зеленського, наприклад, можуть виникнути проблеми, оскільки серед його прихильників велика кількість молоді, а молодь часто не доходить до дільниці. Боротися за вихід до другого туру він буде, але поки основні фаворити на другий тур – Порошенко та Тимошенко.

Наразі Зеленський відбирає голоси в різних кандидатів, але переважно все-таки кампанія побудована на критиці президента, наголосив він.

«Все ж таки це удар по Порошенку. Частину електорату Тимошенко він також може перетягнути, але основа електорату – розчаровані і в Порошенкові, і в Тимошенко», – уточнив експерт.

Щодо другого туру, то навряд чи Зеленський може підтримати когось напряму, підкреслив він.

«У Зеленського основна стратегія – парламентські вибори. Якщо, наприклад, його ставка в другому турі буде неправильною, це також може мати негативні наслідки. Його голоси в другому турі, ймовірно, перетікатимуть до Тимошенко», – резюмував Василь Мокан.

Що задекларував кандидат у президенти Зеленський – за посиланням.

«Слово і Діло» пропонує подивитись, як змінювалися електоральні настрої в країні протягом 2016-2018 років за версією трьох соціологічних груп.

Нагадаємо, про передвиборчі обіцянки Володимир Зеленського можна прочитати в нашому розділі.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: