Росія збільшила місткість свого тіньового флоту нафтових танкерів майже на 70% у річному обчисленні, незважаючи на західні санкції.
Про це йдеться у дослідженні Київської школи економіки (KSE), повідомляє Financial Times.
Обсяг російської нафти, що транспортується старими та незастрахованими танкерами, збільшився з 2,4 млн барелів на день у червні 2023 року до 4,1 млн у червні 2024 року, йдеться у звіті.
Тенденція виникла внаслідок того, що США, Канада, Японія та європейські союзники все частіше націлюються на глобальних страховиків та судновласників, намагаючись підірвати здатність рф отримувати доходи. Вони також додали до списку санкцій компанії та окремі судна, пов'язані з російським тіньовим флотом.
Багато з цих судів регулярно курсують у жвавих європейських водах, включаючи Балтійське море, Данські протоки та Гібралтарську протоку, що збільшує ризик екологічних катастроф для Євросоюзу та сусідніх країн.
У червні 2024 року 70% російської морської нафти було перевезено тіньовим флотом, на створення якого росія витратила 10 млрд доларів. Це 89% від загального обсягу поставок сирої нафти росією, більшість з яких торгувалися вище за цінову межу в 60 доларів за барель з середини 2023 року, і 38% експорту нафтопродуктів з країни.
Нагадаємо, у липні Британія розширила санкції проти тіньового флоту росії. Уряд додав до свого списку санкцій групу суден, які перевозять російську нафту.
Раніше ми писали, що російський уряд очікує протягом наступних трьох років зниження доходів бюджету від продажу нафти та газу.
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»