Туристичний бізнес в Україні зазнав двох серйозних ударів за останні роки. Спочатку почалася пандемія коронавірусу з супутніми карантинними обмеженнями, а коли галузь стала приходити до тями почалася повномасштабна війна, і попит на відпочинок різко знизився. За даними Forbes, до війни в Україні було близько 3,7 тисяч туристичних агентств, тепер же залишилося менше тисячі. «Слово і діло» пропонує подивитися на фінансові результати найбільших із них.
Join UP!
Join UP! – це одна з найбільших туристичних компаній України, яка організовує тури у понад півсотні напрямків (зокрема до Туреччини, Єгипту, ОАЕ та європейських країн). Останні роки туроператор зазнає збитків.
У 2019 році виторг компанії склав 70,3 млн гривень, збиток – 29,5 млн. У перший рік пандемії оператор отримав 18,5 млн гривень виторгу та 64,9 млн збитків.
У 2021 році розмір виторгу зріс майже вдвічі – до 34,3 мл гривень. При цьому збитки перевищили попередній рік – 69,9 млн.
За перший рік повномасштабної війни турагенція отримала лише 7,2 млн гривень виторгу, збиток зріс до 129,5 млн. У 2023 році виторг зріс до 16,6 млн гривень, при цьому збиток збільшився майже вдвічі – до 233,3 млн.
За перше півріччя 2024-го компанія отримала 1,5 млн виторгу і 89,2 млн збитків.
Coral Travel
Компанія продає тури по Туреччини, Єгипту, України, Греції, Іспанії, Тунісу, Кіпру, Марокко, ОАЕ, Таїланду, Ізраїлю, Андорри, Балі, Сейшел, Куби, Мексики, Домініканської Республіки, Індії, Австрії, Сінгапуру, Мальдів, Болгарії, В'єтнаму, Маврикію, Танзанії, Йорданії та Шрі-Ланки.
У 2019 році виторг туристичного оператора склав 53,4 млн гривень, прибуток – 0,27 млн.
У 2020 році оператор отримав 37,6 млн гривень виторгу та мінімальний прибуток у розмірі 0,01 млн. У 2021 році виторг зріс до 73,9 млн гривень, прибуток склав 1,9 млн.
Під час повномасштабної війни компанія стала збитковою. У 2022 році виторгу склав 5,2 млн гривень, збиток – 2,2 млн, у 2023 році – 6,4 млн і 8,7 млн відповідно, за перші шість місяців 2024-го – 9,3 млн і 4,1 млн відповідно.
Alf
Туристична компанія Alf працює з майже 40 напрямками, зокрема з Туреччиною, Єгиптом, США та європейськими країнами.
У 2019 році оператор отримав 6,6 млн гривень виторгу та 0,04 млн прибутку. В 2020 році виторг знизився майже вдвічі, до 3,6 млн. За підсумками року компанія отримала 1,1 млн збитків.
У 2021 році дохід від реалізації продукції зріс до 5,1 млн, у 2022 році він склав 4,3 млн, а в 2023 році – 10,2 млн (рекорд за період, який ми розглядаємо). За ці три роки розмір прибутку компанії не змінювався – 0,2 млн гривень.
За перше півріччя 2024-го виторг компанії склав 4,5 млн гривень, прибуток – 0,04 млн.
Tez Tour
Компанія організовує тури майже у 30 країн світу, у тому числі до Туреччини, Єгипту, Італії, Китаю, Греції.
У 2019 році турагентство заробило 3 млн від продажу продукції і отримав 0,4 млн прибутку. У перший рік пандемії виторг знизився до 2 млн, а прибуток – до 0,3 млн.
У 2021 році виторг зріс до 3,7 млн гривень, при цьому прибуток знизився до 0,06 млн.
Перші два роки повномасштабної війни були збитковими для компанії. За 2022 рік було 0,3 млн гривень виторгу та 0,2 млн збитків, за 2023 рік – 0,7 млн і 0,7 млн відповідно.
Даних за 2024 рік поки що немає.
Eurotrips
Туристична компанія Eurotrips займається організацією групових бюджетних автобусних подорожей до Європи.
У 2019 році туроператор отримав 17,1 млн гривень виторгу та 0,2 млн прибутку.
У перший рік пандемії виторг упав до 0,8 млн, але прибуток залишився на рівні 2019 року.
У 2021 році прибуток компанії від продажу турів зріс відразу до 24,3 млн гривень. Дохід за підсумками року становив 0,05 млн.
В 2022 році сума виторгу знизилася вдвічі – до 12,9 млн гривень. Компанія отримала 0,04 млн прибутку.
Торік компанія заробила від продажу ще менше – 9,7 млн гривень. Прибуток склав 0,1 млн.
«Відвідай»
Цей оператор продає тури по Україні, Польщі, Словаччині, Румунії та Чорногорії.
У 2019 та 2020 роках виторг компанії склав 4,7 млн. гривень, а прибуток – 0,3 млн.
У 2021 році виторг зріс до 6,1 млн, у той же час прибуток скоротився до 0,2 млн.
Під час повномасштабної війни компанія продала турів на 2,7 млн гривень у 2022 році та 4,9 млн у 2023-му. За підсумками цих двох років компанія отримала 0,1 млн прибутку і 0,07 млн збитку.
Нагадаємо, з інфографіки можна дізнатися, якими були надходження до місцевих бюджетів від туристичного збору під час пандемії та великої війни.
«Слово і діло» аналізувало, як повномасштабна війна позначилася на доходах інших компаній: мобільних операторів, операторів поштових послуг, мереж продуктових супермаркетів, двох найбільших мереж фастфуду в Україні (McDonald's та KFC), популярних книгарень, виробників готової їжі та страв.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»